Beste lezer. Door de jaren heen is er veel gebeurd op EnergyFlash. Veel veranderingen zijn er geweest, vele zullen er komen. We hebben samen gelachen, gehuild, gedeeld, geleden, gevierd, gedaan, gewerkt en gemaakt. Dit deden we, en zullen we blijven doen. Timmist heeft de dingen die voor ons altijd al gemeengoed zijn geweest genomen tot slogan. Genomen tot iets wat hij zou gaan maken. Daar is natuurlijk niets van waar. Dat was er altijd al. Het gaat niet om dat wat we doen of zullen gaan doen. Het gaat om HOE we dat gaan doen en gedaan hebben. Wat we kunnen leren van het verleden en hoe we deze lering kunnen gebruiken om onze toekomst mooier te maken. Beter te maken. En hoe wij het beter kunnen doen!
Ik sta voor vernieuwing. Voor hervorming. Maar niet voor radicalisatie, polarisatie en generalisatie. Ik sta voor vrijheid, openheid en tolerantie. Voor lekkere wijven en veel nieuwe leden. Ik sta voor minimale invloed van de overheid van EF. Pas wanneer er geen andere weg is sta ik voor het ingrijpen. Schelden en irriteren mag. We moeten iets van elkaar kunnen hebben en de waarheid moet gezegd kunnen worden.
Neem de kwestie met de BVD onlangs. Daar zijn bans gegeven die niet gegeven hadden mogen worden. Er is met steekpenningen geschoven om dat te realiseren. De kwestie is in de doofpot beland. Onder mijn bewind zal dit niet gebeuren. Ik sta voor volledige transparantie! Martin bijvoorbeeld, wil met zijn Partij voor de Fusie van Mens en Computer de zaak polariseren en onder valse voorwendselen probeert hij de boel te belazeren, de macht naar zijn hand te draaien, geld te genereren en anderen uiteindelijk uit te sluiten om er zelf met de buit vandoor te gaan.
Speen, een andere kandidaat, komt over als een aardig type. Een spontane jongeman die EF groot zou kunnen maken. Maar vergis je niet! Hij komt overeen met het ergste kwaad van deze wereld, zoals ik reeds eerder heb geillustreerd. Daarbij hebben wij van Speen nog geen enkel standpunt mogen vernemen. Puur smaad en laster van deze duivel des doods. U wilt dat hij u bestuurt? Denkt u toch na!
Van de partij B.E.N. hebben wij recentelijk al niets meer vernomen. Ik weet waarom. Ben zit met een cocktail in zijn hand op het strand en laat zijn verantwoordelijkheden eenvoudig varen! Het leiderschap dat hij pretendeert is nu al niet terug te zien. Hoe moet dat als hij moderator wordt van dit forum? U vraagt het zich af.
Ik...? Ik beloof u, de kiezer, niet teleur te stellen. Stem donderdag op Rodolfo Leblon, voor een beter EF! Een mooier EF. Een vrijer EF!!!

"